Ostimme (tai siis iskä osti) muutama viikko sitten Kickbike Sport Max -potkupyörän minulle. Tarkoituksena on siis Kiden metsäkunnossa pitäminen. Muutamien vetoharjoitusten jälkeen homma alkoi jo sujumaan mukavasti. Aluksi Kide ravasi mielummin vierellä, mutta nyt se hölkkäilee pitkiäkin matkoja vetäessään minua. Pisimmän osan matkasta se kuitenkin ravaa ja vetää samalla. Kaikenlaisia varusteita on käytetty - aluksi vetohihna oli sidottu pyörän tankoon, sitten koitettiin tavallista hihnaa ja vielä flexiä tangossa, Kidellä on tietysti aina ollut huskyvaljaat. Parhaaksi vaihtoehdoksi on kuitenkin osoittautunut canicross-vyö ja joustava vetohihna, se ei vedä ensimmäisenä pyörää ojaan, vaan nykäisee minua vähäsen. Kide on alkanut todella tykkäämään vedoista. Se on huomannut, että jos se vetää oikein kunnolla, niin se voi jopa joskus nukkua silkasta väsymyksestä. Silmänisku Pyörä on osoittautunut tosi mukavaksi myös minulle. Minun ei tarvitse kuin potkia vähän ylämäissä ja katsella maisemia. Kidekin on ymmärtänyt, että silloin kun laitetaan huskyvaljaat päälle, niin silloin ei turhia häslätä. Se ei jää turhia haistelemaan ja ohittaa muut koirat rivakasti.

Videopätkä Kiden vedosta

MOV05798.jpg
Lähettäjä Kiden videot